تحولات لبنان و فلسطین

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 379711

در کمتر از ۶ هفته تا برگزاری همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، سران احزاب سیاسی این کشور برای تشویق مردم به رای ماندن سخنرانی‌های عمومی برگزار می‌کنند.

کشمکش موافقان و مخالفان یک جدایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، با شروع تبلیغات موافقان و مخالفان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان و «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون سخنرانی‌های جداگانه‌ای در جمع مردم خواهند داشت تا آنها را تشویق به ماندن در اروپا کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا در تاریخ 23 ژوئن برگزار می‌شود و مخالفان و موافقان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا کمپین‌های تبلیغاتی خود را با سخنرانی و انتشار بروشورهای تبلیغاتی آغاز کرده‌اند.

در کمتر از 6 هفته تا برگزاری همه‌پرسی، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هر دو طیف موافقان و مخالفان اتحادیه اروپا برابر هستند و 50 درصد موافق خروج و 50 درصد خواهان ماندن در اتحادیه اروپا بوده‌اند.

در میان اعضای ارشد دو حزب اصلی انگلستان در مساله ماندن یا ترک اتحادیه اروپا اختلاف وجود دارد و در حالی که رهبران این دو حزب بر ماندن تاکید دارند، اعضای ارشدی هستند که تاکید بر ترک داشته‌اند.

«برویس جانسون»  شهردار سابق لندن و از نزدیکان کامرون در حزب محافظه‌کار یکی از شاخص‌ترین چهره‌هاییست که بر خروج از اتحادیه اروپا تاکید می‌کند.

رهبران احزاب لیبرال دموکرات و حزب سبز انگلیس هم از جمله کسانی هستند که تاکید بر ماندن در اتحادیه اروپا دارند. از سوی دیگر رهبر حزب ملی اسکاتلند نیز تهدید کرده اگر انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شود، اسکاتلند نیز از انگلستان جدا می‌شود.

به نوشته گاردین، «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول که ایخرا در لندن به سر می‌برد، هشدار داد با خروج از اتحادیه اروپا اقتصاد انگلیس با خطر رکود مواجه می‌شود.

دیوید کامرون در ماه فوریه با دیگر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیدند که با برخی اصلاحات در قواعد روابط این کشور و این اتحادیه، همه‌پرسی جدایی در تاریخ 23 ژوئن برگزار شود.

روزنامه انگلیسی اکسرس در گزارشی اختصاصی ضمن اشاره به این مساله نوشت، «دونکن اسمیت» وزیر سابق کار و بازنشستگی انگلستان با انتقاد از کامرون گفت طرح اصلاحات کامرون، موضع انگلستان را در این اتحادیه تضعیف کرده است.

اسمیت که ماه مارس از سمت خود استعفا داد، ضمن اشاره به طرح اصلاحات روابط انگلیس و اروپا بیان داشت، مذاکرات کامرون با رهبران دیگر کشورها در واقع هیچ دستاوردی برای انگلیس نداشت و حاصل آن یک اتحادیه اروپای اصلاح شده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.